Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op kippen.startpagina.nl

zijdehoenders

Els
17 Jul, 2005 12:10

Wij hebben graag zijdehoenders. Nu hoor ik verschillende verhalen hierover.

Mijn vragen :

1, zijn de echt tam te krijgen (vanwege de kinderen)

2. hoeveel eieren leggen ze per dag

3. zijn ze veel broeds

4. is het heel erg als je er geen haan bij zet

Alvast bedankt allemaal.

els
17 Jul, 2005 14:05

hoi,

ja als je er veel mee bezig bent kun je ze zo tam als een kat maken.ze zijn echt heel lief en zacht in omgang.ze zijn vaak broeds maar dat vind ik niet erg want iedereen wil die kuikens.Ze leggen ongeveer 3 eieren per week.als je geen bevruchte eitjes wil ivm kuikens hoeft een haan niet maar deze zijn ook rustig v aard.Wij hebben er 8 en het is heel leuk.als ze broeds worden laat ik ze vaak ook andere eieren uitbroeden zoals die van onze marans.

groetjes

els

joanne
17 Jul, 2005 20:17

Els ik heb 3 zijdehoentjes het is enig en ze kennen mij al helemaal ze komen aanrennen als ik er aan kom, ze eTen bijna uit mijn hand en ik kan ze oppakken ze zijn echt enig alleen vaak broeds en dan leen ze geen eieren bij mij leggen de kippen elke dag een ei als ze niet broeds zijn. Maar heus ze zijn enig en heel erg mooi ik heb 2 witte waarvan 1 met een bruin borstje en 1 zwarte en die kukelt als een haan is een half jaar ouder dan de andere twee heuswaar je zult er geen spijt van krijgen alhoewel anderen die ook leuke kippen hebben dat van hun kippen zullen zeggen dus elke kip lijkt mij wel leuk maar die van mij zou ik niet meer kwijt willen.

Cilia
18 Jul, 2005 00:48

Ik ga morgen 4 kuikentjes halen, het is nog een verrassing of het hennetjes of haantjes zijn.

We willen ze vooral omdat ze zo goed broeden, we hebben hier pauwen die wel eieren leggen, maar (nog) niet broeds worden.

Verder vind ik het heel leuk om 3 weken met spanning te wachten wat er uit een eitje komt gekropen.

catherine
18 Jul, 2005 08:30

Ik denk er aan om 2 zijdehoenkrielhennen te kopen.

Ik vraag me af of mijn grasperk en mijn planten het echter zullen overleven.

Ik wil ze namelijk laten loslopen.Hun hok staat reeds klaar.

Maar ja , mijn kinderen vinden die kippen enig !!

En er zitten gelukkig geen roofvogels in de buurt