Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op kippen.startpagina.nl

Pikkende kippen

Ria Worrell
23 Feb, 2011 16:15

Hierbij nogmaals mijn vraag, vorige ging denk ik mis.

Van de ene op de andere dag wordt 1 van de 4 Wyandottes heel erg in de nek gepikt. We hebben haar in de tuinkas gezet met voer, eten en stro. Hoelang houden wij haar ongeveer apart en zetten we dan de andere Wyandottes bij haar in de kas en dan met z'n 4-en weer terug in het kippenhok, of s'nachts in het nachthok, maar na hoeveel dagen. Bedankt voor het antwoord. Ria

Bewerkt 23 Aug, 2012 21:53
patrick oliver
23 Feb, 2011 17:43

Zoiets heb ik ook meegemaakt.

De kip die gepikt wordt is een zwakke kip.

Zwakke kip appart zetten tot ie weer aangesterkt is is misschien de oplossimg.

Anders accepteren en de natuur zijn gang laten gaan.

Hidde
23 Feb, 2011 17:48

Mogelijk had de kip een wondje. Bloed maakt van kippen duivels.

Als het om pikorde gevechten gaat dan kan je het beste de kippen 2 bij 2 apart zetten en dat een week of twee zo laten. Dan de andere twee erbij in de kas zetten en als dat goed gaat ( maar ook als het niet goed gaat) ze weer terug zetten in het hok. Kippenpsychologie is soms lastig..

patrick oliver
23 Feb, 2011 19:12

Kippen zijn misschien net als vrouwen in mijn optiek.B)

Helga
24 Feb, 2011 06:59

Ik zou de zwakke kip zeker niet alleen appart zetten. Dit omdat het kippetje het anders weer extra moeilijk krijgt als zij daarna weer terug gezet wordt.

Zoals Hidde al zegt, twee bij twee appart zetten en na een tijdje weer koppelen op het terrein van het ‘zielige’ kippetje.

Groetjes, Helga

Ria
24 Feb, 2011 14:13

Oke', bedankt voor de antwoorden. We zullen de andere witte kip bij haar in de kas zetten (eerst allebei een geurtje opspuiten) en na 2 weken de andere 2 bruine erbij zetten (alle 4 weer een geurtje) en dan na hoeveel weken weer naar het kippenhok?

Bedankt voor antwoord. Ria

P.s. Patrick, ik dacht mensen.

Hidde
24 Feb, 2011 14:33

Ik zou daar ook 2 twee weken voor uittrekken indien de verhoudingen dan genormaliseerd zijn.

Ria
24 Feb, 2011 22:11

Ze zitten apart in de kas, ingespoten met eucalyptus en tot nu toe gaat het goed. Hoop dat alles lukt, want het is zeker een wreed gezicht dat pikken!

Bedankt voor raad. Ria

Paul
25 Feb, 2011 23:34

Wyandotte staan erom bekend dat ze graag pikken bij de zwakste dieren, Vorwerkers hebben dat ook.

Als je echt een oplossing wilt, doe dan het volgende

Ga naar een handarbeidwinkel of Breiwinkel, en koop daar een grote bol piepschuim.

Je kan hier een gezichtje op tekenen gewoon om de aandacht te trekken van de kippen.

Ze gaan hier hun gedrag op botvieren, en pikken zo uit verveling de bal kaal.

De zwakste kip zullen ze met rust laten.

Als de bal op is, of af gepikt, dan haal je het restand weer uit het hok, oja als je hem in het midden en vrij op hangt dan zijn ze er lekker lang mee bezig.

Het piepschuim is niet giftig, en ze eten het ook niet echt op.

Wyandotte hebben een pikgedrag, omdat erof te veel kippen bij elkaar zitten, of dat ze onvoldoende ruimte hebben

Succes

Brahmacoc in Rotterdam ommoord

ria
01 Mrt, 2011 13:35

Onze kippen hebben een ren van 3 bij 1 meter en een binnenhok van 1 bij 1 meter met zitstok. Ze zijn met z'n 4-en. De fokker, ook kippenkeurder, heeft over pikgedrag niets vermeld. Het hok was groot genoeg.

Ik denk ook dat het verveling is. De grond is te hard nu en er is niet zoveel groen te voeren. We zullen het met een bol proberen, als ze het maar niet opeten!?

De 2 in de kas missen toch de 2 die in het kippenhok zitten. Ze willen daarnaar toe!?

Het blijft verbazen.

Mvg Ria