Hoe stel je een WIndows 2008 in als print server?

Ik heb een printer in het lokale netwerk hangen en wij kunnen de drivers lokaal installeren en op IP adres printen. Op zich prima.

Maar nu wil ik eigenlijk de server (windows 2008) als print server instellen zodat iedereen die zich aanmeldt op het netwerk de printers ziet (of via netwerkomgeving de printer kan installeren).

Hoe stel je dit in onder Windows 2008? Ik hoop dat iemand de stappen duidelijk kan opschrijven voor mij. Ik heb dit nog nooit gedaan en onder windows 2008 weet ik het allemaal ook niet goed te vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ten eerste installeer je de printer op de server (2008 R2). Daarna kun je de printer toevoegen in je AD DS 1. Dit doe je door je Print Management te openen (start > admin tools > print management) en vervolgens in aan de linkerkant te klikken op de Print Server. Klik op de beschikbare Print Server en vervolgens op printer zodat deze geselecteerd is. In het middenveld klik je nu met rechts op de printer en zorg je ervoor dat deze wordt weergegeven.