Hoe repareer ik mijn duplexer?

Ik heb een oude zwart-wit laserprinter, een HP LaserJet 4000N. Daar hoort een duplexer bij (zo'n ding heb je nodig om dubbelzijdig af te drukken).

Het papier blijft regelmatig hangen in de duplexer. Geen papierjam in de zin van vastzittend of verkreukeld papier - het apparaat gaat simpelweg in storing, maar het papier lijkt op de juiste plek te zitten.

Hoe kan ik het beste mijn duplexer repareren?

Toegevoegd na 49 seconden:
Kan het een echte storing zijn, of kan het ook zijn dat alles in orde is maar dat een detector "blind" is zodat de duplexer niet weet dat het papier op de juiste plek is aangekomen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Hier een tip uit één of ander Amerikaans forum:

Remove the 6 silver screws from the duplexer bed.

Remove the bed.

That will expose the 2 rollers. Clean them up with rejuvenator or whatever.

Replace the bed and the 6 screws.

Now prise off the cover with the power plug (it's difficult, but it will come off), underneath you will find the gearing.

The gearing is tensioned by a spring clip on the large gear. Remove the clip, E-clip and the large gear wheel.

Squeeze the clip to re-tension it. Replace the clip, the E-clip and the gear, replace the side cover and run the duplexer.

Oh, I hate duplexer's. Too fiddley.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kunnen verschillende oorzaken zijn.
* blinde detector is inderdaad goed mogelijk. Of misschien stoffig? Schoonmaken of vervangen!!
* de oorzaak kan echter ook aan het papier liggen. Is het papier niet vochtig? Dat luistert namelijk ook erg nauw.