Hoe ver moet een houten bank boven de grond gemonteerd worden?

Als je deze bank aan stalen dragers in beton vastzet, zodat hij niet gejat wordt; Het wordt een buurtbank in de straat

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

standaard 50 cm. Meet de hoogte van de bank even op als hij nog niet ingemetseld is. Of als je hem zelf gemaakt hebt een andere stadsbank. Als je vind dat hij lekker zit en je hebt zelf een gemiddelde lichaamslengte dan weet je meteen de juiste te monteren hoogte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een comfortabele zithoogte is ergens tussen de 50 en 70 cm. Hierbij zou ik eerder kiezen voor 50 dan voor 70 omdat dit voor kortere mensen prettiger is en het voor iemand met langere benen ietsje makkelijker is om op iets lagers te zitten dan andersom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zithoogte:
Meet een bank op die lekker zit.
Voor oudere mensen is iets hoger beter om makkelijker op te kunnen staan.
Is het vooral voor moeder met kleine kinderen, beter iets lager, kunnen die kleintjes er makkelijker op en af komen en als ze vallen, dan beter van een lage bank. Als de dames zwanger zijn vinden ze een hogere bank weer fijner.
Kan je hem niet in hoogte instelbaar maken. ;-)