Interesse in een huurwoning maar ik kan pas vanaf maart huren. Wat zijn mijn (eventuele) rechten ?

Het zit zo : Ik woon op het moment in Frankrijk maar ga naar België verhuizen. Nu heb ik een erg geschikte huurwoning op internet gevonden (bij een makelaar), deze is onmiddelijk beschikbaar. Echter kan ik pas rond 1 maart verhuizen. Ik ben bang dat dit huis dan al verhuurd is, ik kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen dat dit de ideale woning is, maar ik weet het wel bijna zeker.. Zijn hier bepaalde wetten/regels voor ? Bijvoorbeeld dat de makelaar verplicht is met het wachten met verhuren als ik een bezichtiging gepland heb ? Het lijkt me niet, maar misschien dat iemand mij hier meer over kan vertellen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
neem eens contact met de makelaar op en vraag wat er mogelijk is. Dat kan vaak ook per mail.

Antwoorden (1)

Nee, daar zijn geen regels voor.
De makelaar hoeft niet op jouw te wachten.
Maar anderzijds: het is toch al bijna 1 maart.
Bel die makelaar op!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, ik denk ook dat ik maar eens ga bellen. Ik vind het alleen ergens nogal vervelend als ik er straks achterkom dat deze woning toch niet geschikt is..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je pas op 1 maart de woning bezichtigen of wil je dan al verhuizen? Denk je nu echt dat anderen sneller kunnen verhuizen? Iedereen heeft daar wel even de tijd voor nodig hoor!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag naar huurwoning is in die plaats groot, het komt regelmatig voor dat een woning na een week al verhuurd is. Het gaat om verhuizen, maar als iemand het nu al wilt huren dan ben ik dus te laat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De bezichtiging is trouwens ook pas in maart.